Sportlov är lika med guld!


Så här långt in på lovet har jag hunnit med att göra en hel del saker. Det som tagit mest tid har varit att fixa och trixa med att få upp nya hyllplan på ena kortsidan av mitt rum. Efter många omständigheter gällande spänningsdetektorer, reglar, spikar o.s.v, är hyllorna äntligen på plats. Vilken fröjd! Tänk vad förvaring är bra på alla sätt och vis.

I måndags, runt lunchtid kom Linnéa förbi en stund och mös lite med mig. Vi var så hungriga att vi bestämde oss för att beställa pizza online. Himla smidigt måste jag säga. Kostar bara tio kronor extra i jämförelse med om man skulle köpt pizza i butik. Dessutom får man ju maten hemkörd. Med en kebabtallrik och en inbakad calzone i knäna, satte vi oss ner i sofforna i vardagsrummet för att kolla på den brasilianska filmen "Tropa de elite". Efter cirka 20 minuter hade det kommit ett antal pustar från Linnéa och till slut sa hon "men Natte, ska vi inte byta film". Och det var precis vad vi gjorde. Filmen kändes bara för grotesk. Efter många scener av blodbad blev kebaben som låg på min tallrik, plötslig inte lika frestande.

Jag har också hunnit med att träffa min saknade vän Kristina, som numera är linköpingsbor. Egentligen hann vi inte med så mycket av våra vanliga rutiner med stora koppar te och timmar med prat. Men istället fick vi njuta av att se på några avsnitt av One tree hill, vilket heller inte var något fel i sig. Jag hoppas vi hinner ses något mer innan lovet tar slut.
 
Imorgon är det torsdag och mycket som står på min "att göra lista". Jag ska bland annat beta av halkkörningen, skriva klart två massageuppgifter och börja med en filosofiuppsats. Lite senare på kvällen ska jag träffa Sofia och ta farväl för ett års tid. Det kan bli köttigt!

Buenas noche!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0