Hilda klippte håret

Igår tog min treåriga lillasyster Hilda sig friheten och lekte frisör, (på egen hand). Pappa Tobias stod i köket och lagade kvällsmiddag, helt ovetande om att "Hilda den vilda" tagit sig en tripp in till badrummet. Jag var uppe på mitt rum och städade undan ton av kläder som legat på min soffa veckan lång, då jag plötsligt hörde ett skrik från mamma på nedervåningen "MEN, Neeeeeeej, HILDA...., Toooooobiaaaaas Titta, Men GUUUD, hon har ju klippt sig själv!!". Min kära mor har som alltid en enastående förmåga att förstora saker till mer än vad de är. Så, mitt uppe i all städning for jag ner för trappan i rusande fart. Mamma såg helt förkrossad ut över att Hilda klippt av en bit av sitt hår, medan jag fullkomligt brast i skratt. Jag höll på att dö. Hon såg (och ser) ut som en sextiotalist. Lite senare på kvällen tyckte nog Hilda att det var lite jobbigt att hon hade klippt sig själv. Hon kom och satte sig i mitt knä och sa "Natalie, jag ska inte klippa håret igen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0